Al començament
de la classe el mestre ens ha posat el vídeo de "cuerdas", és un
vídeo molt emotiu, ja que tracta la discapacitat i la mort.
A través
d'aquest vídeo ha eixit una mena de conversació sobre la inclusió en l'aula. En
la meua opinió, no hi ha una vertadera inclusió en l'aula, sols es tracta quan
són menuts però en el moment que passen a primària, tota eixa inclusió que les
escoles donen com a propaganda és una gran farsa, hi haurà inclusió el dia que
treballem tots conjuntament, que ensenyen a valorar a aquests alumnes i els
donen recursos per poder treballar tots junts. Els mateixos companys i
companyes de classe poden treballar amb aquestes persones perfectament, poden
enriquir molt a aquest alumnat, intentem buscar recursos i no acomodar-mos, que
crec que és el que està passant en l'educació hui en dia.
A continuació a
posat un vídeo sobre ciència i dones.
Desde sempre, aquestes dones científiques
han estat amagades en la societat, no es parla d'elles. Per tant, és molt
important el paper que realitzem en les nostres aules, hem de donar a conéixer
aquestes dones i ha d'estar més present la figura femenina, ja que tan sols
coneixem a figures masculines on han inventat objectes, han fet avançar la
ciència.... Però cal saber i conéixer que també hi ha moltíssimes dones que
estan presents i que hi han aconseguit un gran avanç per a la millora de les
persones i de la societat.
I ara ja passem
a la teoria de hui, on seguim parlant de la matèria. Primer hem anat dient
materials lleugers i materials pesats i per a què servien. Per exemple, de
materials lleugers hem parlat del plàstic, amb el que es pot modelar i també
hem parlat del polespà. El mestre a l'inici de la classe tenia un recipient amb
acetona i dins un tros de polespà. Eixe polespà amb l'acetona ha anat
dissolent-se, ja que tot el que s'ha perdut de polespà era aire.
Per altra banda,
material pesat hem dit el ferro, que s'utilitza per fer bigues, estructures que
tenen pes, i també hem anomenat el plom, que l'utilitzen per exemple per a les
canyes de pescar.
En tractar
aquest tema ha eixit el dubte de com podem diferenciar un material d'un altre,
com podem saber quin pesa més. Hem arribat a la conclusió que els materials es
poden diferenciar a través de la densitat, que a la vega és la massa partit pel
volum.
Així que ha
sorgit aquesta pregunta, Que pesa més una persona de 70 kg o l'aire que ocupa
la nostra aula?
Sinó haguérem
treballat amb anterioritat sobre la massa i no haguérem profunditzat tant,
possiblement haguérem dit que la persona, però la resposta correcta és l'aire
de la classe, perquè l'aire té massa i com que l'aula és molt gran té molta més
massa que la persona de 70 kg.
Per tant
anomenaré uns conceptes que cal remarcar:
- La densitat no
depén de la quantitat de matèria, només del material.
- Els objectes
menys densos que un líquid, suren en ell, i els més densos s'enfonsen (si estan
totalment envoltats de líquid).
- Algunes
persones confonen densitat amb viscositat. L'oli d'oliva, per exemple, és molt
més viscos que l'aigua, però menys dens: flota en ella.
- A major
temperatura l'aire és menys dens, per això els globus aerostàtics pugen.
- Quan un peix
vol enfonsar-se, solten aire de la bufeta natatòria.
- Aigua i sal en
els ous bullits, tenen més facilitat a l'hora de pelar-los.
- Per treballar
la densitat, podem posar en una copa aquests elements en aquest ordre:
• Xarop
• Mel
• Aigua
• Oli de gira-sol
• Oli d'oliva
• Alcohol
No hay comentarios:
Publicar un comentario