martes, 7 de marzo de 2017

Sessió 7/3/17

Al començament de la classe el mestre ens ha posat el vídeo de "cuerdas", és un vídeo molt emotiu, ja que tracta la discapacitat i la mort.



A través d'aquest vídeo ha eixit una mena de conversació sobre la inclusió en l'aula. En la meua opinió, no hi ha una vertadera inclusió en l'aula, sols es tracta quan són menuts però en el moment que passen a primària, tota eixa inclusió que les escoles donen com a propaganda és una gran farsa, hi haurà inclusió el dia que treballem tots conjuntament, que ensenyen a valorar a aquests alumnes i els donen recursos per poder treballar tots junts. Els mateixos companys i companyes de classe poden treballar amb aquestes persones perfectament, poden enriquir molt a aquest alumnat, intentem buscar recursos i no acomodar-mos, que crec que és el que està passant en l'educació hui en dia.

A continuació a posat un vídeo sobre ciència i dones.
 Desde sempre, aquestes dones científiques han estat amagades en la societat, no es parla d'elles. Per tant, és molt important el paper que realitzem en les nostres aules, hem de donar a conéixer aquestes dones i ha d'estar més present la figura femenina, ja que tan sols coneixem a figures masculines on han inventat objectes, han fet avançar la ciència.... Però cal saber i conéixer que també hi ha moltíssimes dones que estan presents i que hi han aconseguit un gran avanç per a la millora de les persones i de la societat.

I ara ja passem a la teoria de hui, on seguim parlant de la matèria. Primer hem anat dient materials lleugers i materials pesats i per a què servien. Per exemple, de materials lleugers hem parlat del plàstic, amb el que es pot modelar i també hem parlat del polespà. El mestre a l'inici de la classe tenia un recipient amb acetona i dins un tros de polespà. Eixe polespà amb l'acetona ha anat dissolent-se, ja que tot el que s'ha perdut de polespà era aire.

Per altra banda, material pesat hem dit el ferro, que s'utilitza per fer bigues, estructures que tenen pes, i també hem anomenat el plom, que l'utilitzen per exemple per a les canyes de pescar.
En tractar aquest tema ha eixit el dubte de com podem diferenciar un material d'un altre, com podem saber quin pesa més. Hem arribat a la conclusió que els materials es poden diferenciar a través de la densitat, que a la vega és la massa partit pel volum.

Així que ha sorgit aquesta pregunta, Que pesa més una persona de 70 kg o l'aire que ocupa la nostra aula?
Sinó haguérem treballat amb anterioritat sobre la massa i no haguérem profunditzat tant, possiblement haguérem dit que la persona, però la resposta correcta és l'aire de la classe, perquè l'aire té massa i com que l'aula és molt gran té molta més massa que la persona de 70 kg.

Per tant anomenaré uns conceptes que cal remarcar:
- La densitat no depén de la quantitat de matèria, només del material.
- Els objectes menys densos que un líquid, suren en ell, i els més densos s'enfonsen (si estan totalment envoltats de líquid).
- Algunes persones confonen densitat amb viscositat. L'oli d'oliva, per exemple, és molt més viscos que l'aigua, però menys dens: flota en ella.
- A major temperatura l'aire és menys dens, per això els globus aerostàtics pugen.
- Quan un peix vol enfonsar-se, solten aire de la bufeta natatòria.
- Aigua i sal en els ous bullits, tenen més facilitat a l'hora de pelar-los.
- Per treballar la densitat, podem posar en una copa aquests elements en aquest ordre:
• Xarop
• Mel
• Aigua
• Oli de gira-sol
• Oli d'oliva

• Alcohol

No hay comentarios:

Publicar un comentario