martes, 7 de marzo de 2017

Sessió 23/2/17

Al començament de la classe, hem estat parlant tots si havíem vist la informació nova que havien tret sobre els 7 exoplanetes semblants a la terra. Després de parlar una estona sobre açò, hem vist un vídeo anomenat "Science bits".


També hem jugat a un joc que es tractava de veure quina memòria visual teníem, primer el mestre a posat en el projector una imatge on apareixia un fons blanc i diferents objectes. Ens deixava uns minuts per veure eixes imatges i memoritzar-les, i quan finalitzaren eixos minuts havíem d'escriure cadascú en una fulla allò que ens havíem recordat. Jo vaig escriure:

- Xiquet               - Rellotge
- Roses                - Arbre (Pi)
- Gabionà            - Pedres
- Piles                  - Baló de futbol
- Subratllador      - Calculadora
- Chihuahua         - Peix
- Pinta                  - Papallona
- Aigua                - Gallina
- Ulleres              - Conill
- Llibre                 - Caragol

Va estar divertit per què és important que fem utilitzar el cervell i, perquè no fer-ho d'una manera divertida i entretinguda com aquesta?
Quan vam finalitzar aquests minuts més lúdics, vam passar a la teoria, on vam parlar sobre diverses coses que nomenaré a base de guions per tindre-ho més estructurat:
- Tot el que té massa i té volum és un objecte.
- La massa és mesura en kg.
- El volum en metres cúbics, m3.
- El volum és l'espai ocupat.
- La densitat: m/v (massa partit volum).
- Tots els objectes tenen la mateixa densitat.
- S.I ( Sistema internacional d'unitats).

També vam parlar sobre les equivalències de decímetres cúbics i metres cúbics a litres com per exemple:
- 1 decímetre cúbic: és 1 litre.
- 1 metre cúbic: 1000 litres.

Perquè tot açò quedara més clar, vam reflectir aquestes mides, amb objectes que ens són més familiars o que veem més sovint:
- 1 centímetre cúbic: un dau.
- 1 decímetre cúbic: un bric de llet.
- 1 metre cúbic: una caixa d'una rentadora
- 1 litre, és igual a 1 decímetre cúbic que és igual a 1000 centímetres cúbics.

I també vam haver de saber com es mesura el volum per poder realitzar l'activitat que us explicaré a continuació:
- El volum és igual, al llarg x ample x altura. Així podrem mesurar el volum.
Quan ja teníem tots aquests conceptes clars, amb els grups que tenim ja de classe havíem de mesurar, amb metres, regles, amb el cos... (havíem de buscar com), la classe, el brick de llet, la caixa de fusta, el cub de fusta i els recipients.
A continuació explicaré com vàrem mesurar cada cosa i les mesures finals.
- La classe: La vam mesurar en Alicias, o siga jo, anava allargant els braços i a partir de ací vam anar mesurant la classe, els resultats van ser:
• Llarg: 8 Alicies.
• Ample: 5,5 Alicies.
• Altura: 1 Alicia i tres quarts.


- El brick de llet: El vam mesurar en regla i un metro, els resultats van ser:
• 19,5 altura X 6 profunditat X 9 ample. (en centímetres)
- La caixa de fusta: També vàrem mesurar en rega i metro, els resultats van ser:
• 11,4 ample X 7,4 profunditat X 5,2 d'altura.
- El cub de fusta: El vam mesurar en regla i metro, els resultats van ser:
• 9 cm cúbics, 9 X 9 X 9.

- Els recipients: També els vam mesurar en regla i metro, els resultats van ser:



 Figura 1: 7 x 6 x 6


Figura 2: 5 x 18,5


Figura 3: 11,5 x 16,5 x 11


Figura 4: 7,5 x 5,5


Figura 5: 12,4 x 12,5 x 11


Figura 6: 15 x 2,5

No hay comentarios:

Publicar un comentario