miércoles, 15 de marzo de 2017

Sessió 14/03/17

Al començament de la classe com cada dia, hem vist un vídeo que s'anomena "first Flight".


Aquest vídeo reflecteix, com sempre estem pendents del temps. A vegades no deixem els problemes en casa i si ho portem a les nostres aules a l'hora de treballar, com a mestres mai estarem al 100% treballant en el que nosaltres volem. Cal deixar pas a tot el que és nou que ens puga passar en el nostre dia a dia, sense estar pendents a tota hora del temps.
A continuació hem continuat parlant de la matèria. Posaré en forma de punts tot allò que hem treballat hui en classe:
- Les propietats dels materials en estat líquid i sòlid, són molt variades (molt complexes)..., per tant començarem pels materials gasosos:
• Metà CH4
• Butà C4 H10
• Heli He
• Oxigen O2
• Dióxid de Carboni CO2
• Hidrògen H2
• Nitrogen N2
• Aire (N2, O2...)
• Ozó O3

- Propietats dels gasos:
• S'escampen fàcilment.
• Difonen amb facilitat.
• Dilaten fàcilment.
• Alguns són inflamables.
• Exercixen força sobre les parets del recipient que els conté.

Quan vam tindre clar aquests conceptes, el mestre ens va explicar el nostre segon treball de camp, però aquest realitzat en grup, on haurem de dissenyar activitats per treballar la matèria per a xiquets i xiquetes d'infantil. Per poder tindre exemples, ens va mostrar diferents activitats molt divertides i lúdiques per treballar la matèria, a continuació els explicaré.

1. Aigua i llanda.
Posa una llanda i un recipient amb aigua natural. Primer posa una cullerada d'aigua dins de la llanda, i agafant la llanda amb unes pinces, calfa la llanda damunt d'una placa de ferro i una metxa que produeix foc baix, calfant així l'aigua de dins la llanda. Quan l'aigua de la llanda està calenta, agafa la llanda amb unes pinces i la posa dintre del recipient d'aigua, fent així que la llanda s'esclafe, per la pressió de l'aire.
2. No ho deixa caure.
Encén una vela i calfa el got, després posa un globus unflat dins del got i ho posa dins d'un recipient amb aigua freda. Fent així que quan alce el globus que està dins del got, el got no caiga.

3. Xeringa i esponja.
Posa una esponja de gominola dins de la xeringa i tapa l'eixida d'aire de la xeringa. Quan açò estiga ja preparat l'activitat consisteix a obrir i tancar la xeringa. Contra més aire i espai hi ha dins per a l'esponja és més gran, a mesura que vas tancant la xeringa hi ha menys aire i l'esponja es fa més menuda.

4. Botella i globus
S'agafa una botella i es fa un forat baix de la botella. Quan el forat estiga fet en la boca de la botella es posa un globus i quan estiga enganxat, omplirem el globus sense tapar el forat. Quan estiga ple taparem l'eixida d'aire que havíem fet, i perquè el globus torne a perdre tot l'aire que li havíem introduït anirem destapant el forat a poc a poc.

5. Un guant que cobra vida.
Trencarem la part de baix de la botella i posarem el guant en la boca de la botella. Introduirem la part de baix de la botella que hem tallat anteriorment dins d'un recipient amb aigua i el guant s'alçarà, fent així que parega un truc de màgia.

6. Alçar pes.
En aquest vídeo van alçar a una persona de 40 kg, però l'activitat es pot realitzar algun objecte o el que vulgues. Posen dues taules i enmig una bossa i dalt d'aquestes dues taules la persona de 40 kg. La persona ompli la bossa i les dues taules van alçant-ce, fent així que poguera alçar a la persona de 40 kg que estava dalt de les taules.

7. Hexoflorure de sofre i helio
Van omplir dos globus, un de hexoflorure de sobre i l'altre de helio, donant l'explicació que el hexoflorure de sofre siga més pesat que l'aire.

- Estructura dels gasos:

Els Àtoms estan dispersats en continu moviment, fent així pressió a les parets. Així el gas es difon fàcilment. I no tan sols, poden hi haure àtoms, també es poden mesclar diferents gasos.

No hay comentarios:

Publicar un comentario