Hui, hem
començat la classe fent una reflexió de per què quan apleguem a primària i a
secundària va disminuint l'interés sobre l'ensenyança de les ciències. Vam
estar una bona estona comentant fent una pluja d'idees, on vam dir que dins de
les aules, s'ha d'aprendre d'una manera practica, d'una manera creativa, on els
alumnes i les alumnes prenguen atenció a allò que es vol ensenyar. Seria molt
millor si tot allò que aprenem, ho reprenguem amb alguna pràctica donant-li
sentit, situacions pràctiques o si fem partícips els alumnes, donant
importància allò que a ells i a elles els interessa. Si escoltarem més sovint
als alumnes, ens donaríem comte de tot allò que ens poden ensenyar i aportar en
el dia a dia.
Vam arribar fins
a la conclusió, que tant els estudiants que venien d'un batxiller científic o
de lletres i mixt, tenien els mateixos coneixements de ciències, cal dir que
són molt baixos.
És necessari que
realitzem aquests replantejaments sobre l'educació, perquè així en un futur no
repetim els mateixos patrons dins les escoles, cal viure l'educació, viure els
diferents àmbits, temes, matèries..., per poder transmetreu d'una manera
adequada i correcta.
Finalment, vam
jugar al joc del Kahoot, on el mestre va posar diverses preguntes relacionades
amb les ciències i havíem de contestar-les a través del mòbil o els ordinadors
portàtils, per fer d'aquesta activitat, una activitat lúdica. Vam conéixer un
recurs lúdic on es poden treballar diferents coneixements relacionats amb les
ciències, i és important conéixer diversos recursos per al dia a dia en
l'escola.
No hay comentarios:
Publicar un comentario