Hui hem començat
amb l'altra part de temari ELS ÉSSERS VIUS. Però, com cada dia, hem començat la
classe amb un vídeo que es titula "Amor a primera vista", tracta de
com l'aliment està cada vegada més comercialitzat tot a base de maquinaria i productes
químics i estem perdent l'essència de fer el producte a mà.
A continuació
parlaré de tot el que vam tractar en classe:
- L'origen de la vida:
Aigua, fang... a
través dels trons i les descàrregues elèctriques i la temperatura elevada, i
aquestes descàrregues amb contacte amb l'aigua, fang i amb aquesta alta
temperatura, va ser així com es va ocasionar i crear els primers éssers vius.
Encara que abans no hi haguera oxigen, a través de l'aigua que com ja sabem
l'aigua té oxigen, podien sobreviure i així es podien crear el seu propi
oxigen.
- Quin és l'ésser viu més petit que
coneixes?
Formigues,
fongs...
- Quina és la unitat bàsica per la qual
estan formats tots els éssers vius?
Les cèl·lules.
- Quines funcions necessita realitzar un
ésser viu per viure?
Alimentar-se,
reproduir-se i relacionar-se.
- Hi ha només unes poques funcions comunes
a tots els éssers vius, però observem que hi ha una gran diversitat. Quines
estratègies coneixes?
Les funcions
principals dels éssers vius són la nutrició, on trobem els heteròtrofs
(ingestió i digestió, digestió externa i absorció) i autòtrofs els quals es
creen ells el seu aliment. Reproducció, sexual i asexual, i la relació.
Finalment vam
plantejar unes activitats on el següent dia anàvem a realitzar-les en l'aula.
Aquestes activitats pràctiques tractaven de veure que és el que necessitava una
planta per viure, on tindríem 4 iogurts on dins estaven les plantes, una amb
aigua, llum, l'altra amb llum i sense aigua, l'altra amb aigua, llum i sense
oxigen i per últim, aigua sense llum.
I en l'altra
activitat realitzarem un míster alpiste.
No hay comentarios:
Publicar un comentario